 |
Pedagog szkolny – mgr Justyna Kowalska
Godziny pracy pedagoga szkolnego |
Poniedziałek |
8.00 - 11.30; 13.30 -
14.30 |
Wtorek |
8.00 - 12.30 |
Środa |
10.30 - 14.30 |
Czwartek |
8.00 - 12.30 |
Piątek |
8.00 - 12.30 |
PSYCHOLOG SZKOLNY Psycholog szkolny – mgr Justyna Wojs
Godziny pracy
psychologa szkolnego |
Poniedziałek |
8.30 - 11.30 |
Wtorek |
10.00 - 13.00 |
Środa |
- |
Czwartek |
9.00 - 11.00 |
Piątek |
8.30 - 11.30
|
Do zadań pedagoga i psychologa szkolnego należy w szczególności: • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym
diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz
możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn
niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów; • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania
problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów; • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich
do rozpoznanych potrzeb; • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych
problemów dzieci i młodzieży; • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom
zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i
pozaszkolnym uczniów; • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w
sytuacjach kryzysowych; • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu
indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów; • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych
specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
LOGOPEDA Logopeda – mgr Kamila Skonieczna
Godziny pracy
logopedy |
Poniedziałek |
8.00 - 9.40; 11.40
- 15.15 |
Wtorek |
8.00 - 9.40; 11.40
- 15.15 |
Środa |
11.40 - 15.15 |
Czwartek |
8.00 - 8.45; 11.40
- 15.15 |
Piątek |
8.00 - 8.45; 11.40
- 14.25 |
Zadania logopedy w szkole: 1. Profilaktyka (zapobieganie powstawaniu wad wymowy i czuwanie nad jej
prawidłowym rozwojem) • czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej,
• prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę
już ukształtowaną, • współpraca z nauczycielami i specjalistami. 2. Diagnostyka (rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych). • przeprowadzanie badań mowy dzieci, • zdiagnozowanie logopedyczne za pomocą arkusza zatwierdzonego przez
dyrektora szkoły, • udostępnienie wyników badań zainteresowanym nauczycielom i rodzicom. 3. Terapia (usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń
komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom,
mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem). • objęcie opieką logopedyczną wyznaczonych dzieci, • systematyczne prowadzenie indywidualnych oraz grupowych zajęć
logopedycznych w szkole, • ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny, • usprawnianie funkcji oddechowo – fonacyjnych, • usprawnianie słuchu fonematycznego, • usprawnianie analizy i syntezy słuchowej, • usprawnianie analizatora wzrokowego, • wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego, • rozwijane komunikacji językowej poprzez usprawnianie funkcji mowy, • umiejętności wypowiadania się, • wyrównywanie opóźnień mowy, • korygowanie wad wymowy, • stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego, • usprawnianie procesów wzrokowo- ruchowo- słuchowych, • udzielanie porad i wskazówek rodzicom w celu uzyskania lepszych
efektów terapii, • prowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalenia
w domu, • kierowanie na badania specjalistyczne: foniatryczne, laryngologiczne,
audiometryczne, ortodontyczne w razie konieczności – neurologiczne.
|