W roku szkolnym
2015/2016 nasza szkoła otrzymała ze środków państwa wsparcie
finansowe na zakupienie książek do biblioteki w ramach rządowego
programu „Książki naszych marzeń”. Wykorzystując tę dotację w 100%,
do biblioteki szkolnej zakupiono 202 książki za kwotę 2712,50 zł
(20% tej kwoty było wkładem organu prowadzącego szkołę).
Warto wspomnieć, iż organ prowadzący szkołę poza programem „Książki
naszych marzeń” każdego roku hojnie wspiera bibliotekę. W roku
szkolnym 2015/2016 oprócz zakupów dokonanych w ramach wspomnianego
programu, dokonano również zakupów książek za ponad 2000,00 zł
dzięki szczodrości organu prowadzącego. W związku z czym, łącznie
księgozbiór rozbudowano o 338 woluminów za kwotę 5106,94 zł.
Jak co roku, z użyciem księgozbioru bibliotecznego przeprowadzono w
szkole wiele wydarzeń czytelniczych, jednak nowością promującą
książki wszelkie: nowo zakupione, starsze i prywatne było
przeprowadzenie w każdym oddziale klasowym projektu edukacyjnego.
Nauczyciele naszej szkoły z zaangażowaniem włączyli się w to
przedsięwzięcie, w rezultacie zrealizowano projekty o następujących
tytułach:
1.
W klasach I –
„Mój ulubiony bohater z baśni H.CH. Andersena
Królowa Śniegu”
2.
W klasach II –
„Zwierzęta Arktyki”
3.
W klasach III – „Jan
Brzechwa w interpretacji trzecioklasistów”
4.
W klasach IV – Symbole
narodowe Polski
5.
W kl. V a – „Śladami
Stasia i Nel”
6.
W kl. V b oraz V d –
„Palcem po mapie – najpiękniejsze miejsca w Europie”
7.
W kl. V c – „Obraz
mojego ulubionego wiersza”
8.
W kl. VI a – „Moja
ulubiona książka w formie komiksu”
9.
W kl. VI b – „Sleeveface
– intrygująca fotka z książką”
10.
W kl. VI c – Spacer po
Wrocławiu z książkowymi przewodnikami turystycznymi”
11.
W kl. VI c – „Gra
dydaktyczna do powieści Sposób na Alcybiadesa”
Być może za sprawą nowych książek i podjętych działań promujących
książki, stan czytelnictwa w porównaniu z ubiegłym rokiem szkolnym
wzrósł aż o 30%. A, i tak, pochwalić należy się iż w naszej szkole
wskaźnik czytelnictwa jest wysoki.
Bożena Klamecka
zapraszamy do galerii zdjęć |